Sunday, June 5, 2011

berus gigi yang unik

biasenye kite bgn pagi mesti gosok gigi kn.Siapa yang tak gosok gigi pasti akan tidak disenangi oleh masyarakat sekeliling. Sekarang ni teknologi berus gigi dah semakin maju, ada yang siap dengan berus lidah sekali la ada yang siap automatik pakai bateri la.pade kali ini saya ingin kongsikan koleksi design berus gigi yang unik dan sangat kreatif.

1) Twist and Brush Toothbrush

Twist and Brush Toothbrush
Twist and Brush Toothbrush
Berus gigi ini disertakan sekali dengan ruang untuk menyimpan ubat gigi. Apabila diperlukan, anda hanya perlu pusing bahagian bawah berus gigi tu sampai keluar kuantiti ubat gigi yang diperlukan.

2) Hooking Toothbrush

Hooking Toothbrush
Hooking Toothbrush
Ini hanyalah berus gigi yang biasa tapi sangat efektif haha. Dengan adanya penyangkut pada berus gigi itu ia dapat disimpan dengan mudah dan menjimatkan ruang.


3) Toothpaste Squeezing Toothbrush

Toothpaste Squeezing Toothbrush
Toothpaste Squeezing Toothbrush
Berus gigi ini adalah hasil rekaaan Jee Young Choi dan ianya sangat cool sebab ia mampu menyelesaikan masalah pembaziran ubat gigi hohoho.

4) Twig Toothbrush ( Kayu Sugi )

Kayu sugi
Kayu sugi
Rasanya ini adlaah kayu sugi yang telah dikomersialkan. Menarik!!! Mungkin usahawan tempatan boleh cuba untuk buat seperti ini :)

5) Folding Toothbrush

Folding Toothbrush
Folding Toothbrush
Ini adalah berus gigi yang boleh lipat, rasanya takde la pelik sangat sebab memang dah boleh banyak dijumpai. Tapi mungkin sebab yang ini rupa dia cantik sikit kot hohoho.

6) Standing Toothbrush

Standing Toothbrush
Standing Toothbrush
Ini adalah berus gigi yang pandai berdikari, mampu untuk berdiri di kaki sendiri haha. Rasanya kalau tolak dia jatuh tak?

7) Bamboo Toothbrush

Bamboo Toothbrush
Bamboo Toothbrush
Ini adalah berus gigi yang diperbuat daripada 100% bahan organik, dijamin mungkin tiada bahan kimia hahaha

8) Yumaki Toothbrushes

Daruma
Yumaki Toothbrushes
Berus gigi ini 100% diperbuat daripada bahan kitar semua dan berus dia diperbuat daripada nilon yang diimport daripada Jepun.

9) Fountain Toothbrush

Fountain Toothbrush
Fountain Toothbrush
Berus gigi ini mampu mengalirkan air terus ke mulut anda. 

No comments:

Post a Comment