Saturday, June 4, 2011

baju baru barcelona

(eh mcm bj dulu je)
ni mmg baju dulu yg baru kt bwh ni
Untuk permulaan musim 2011-2012, Barcelona akan bermain dalam pakaian baru di laman sendiri dan lawan yang mengandungi ciri-ciri moden ketika ia masih mengekalkan corak dan sejarah kelab yang termasyhur.
Baju jersi tempat sendiri mengandungi jalur ikon jingga dan biru yang dikenali di dunia dengan sebelas jalur untuk kesekian kalinya. Di bahagian dalam kolar tertera motto “Tots unit fem força” (“All together, we are strong”), yang diambil dari lagu kelab Barcelona.
Baju jersi tempat lawan Barcelona berwarna hitam sepenuhnya dan ia direka dengan tujuan menggambarkan matlamat dan misi baru untuk perlawanan di tempat lawan. Jersi ini mengandungi warna hitam bersulam kelabu di bahagian bahu dengan bendera Catalan, “Senyera”.
Jersi ini dicipta dari bahan kitar semula polyester yang dirintis oleh Nike – buat kali pertama ia untuk baju dan seluar.
Sepasang jersi ini dihasilkan dari 13 botol plastik yang dikitar semula. Ia mengurangkan penggunaan tenaga sebanyak 30% jika dibandingkan dengan kain lama dari polyester dan menyelamatkan hampir 100 juta botol plastik dari memenuhi tapak pembuangan sampah.

No comments:

Post a Comment