Saturday, December 18, 2010

percaye atau tidak

cendawan-telinga
dua hirisan cendawan menyerupai telinga manusia.Cendawan adalah salah-satu daripada beberape makanan yg mengandungi vitamin D.vitamin D penting khususnye kesihatan tulang,bahkan bende kecil yg berada di telinga yg menghantar bunyi ke otak.

pisang-senyuman
buah pisang mengandngi proten yg disebut sebagai triptofan.setelah dicerna triptofan kemudian ditukar dlm bentuk kimia yg disebut sebagai 'neurotransmitter serotonin'.

brocoli-kanser
bentuk kepala brokoli seperti ratusan sel-sel kanser.porsi brokoli sudah cukup untuk mengurangkan risiko penyakit kanser sebanyak 45 peratus di Britain.

Halia-usus perut
halia boleh membantu pencernaan.Orang-orang cina telah menggunakan halia selama lebih dari 2000 tahun untuk menyembuhkan perut mual......mencari suntikan sebati kimia yg memberikan rase halia utk melambatkan pertumbuhan turnor usus...

keju-tulang
keju ;berlubang; A bagus,tidak hanye baik untuk tulang,bahkan menyerupai struktur dalaman mereka.keju merupakan sumber kalsium yg kaya,unsur yg sangat penting untuk tulang kuat dan boleh mengurangkan Osteoporosis.bersame dengan mineral lain yg disebut sebagai fosfat,ia menyediakan kekuatan utama dalam tulang,juge membantu otot untuk mendapat kalsium yg cukup..

Anggur-paru
paru-paru terdiri daripade saluran udare yg kecil dengan tandan kecil yg disebut sebagai alveolus.Sturtur ini menyerupai setandan buah anggur,membolehkan oksigen untuk melepasi paru-paru ke aliran darah.
buah segar seperti anggur telah terbukti mengurangkan risiko kanser paru-paru dan emfisema.biji anggur juga mengandungi proantosianidin yg disebut sebagai kimia,yg muncul untuk mengurangkan keparahan asma yg dipicu oleh alergi.

Tomato-Hati
Tomato adalah berwarna merah dan biasenye memiliki empat ruang,seperti hati kite.Tomato juge merupakan sumber lycopene.

walnut-otak
lipatan bonggol-bonggol dari kenari yg menyerupai seperti otak manusia.
walnut adalah satu-satunye kacang yg mengandugi sejumlah besar asid lemak omega 3,walnut juge boleh membantu kepala dari demensia..

No comments:

Post a Comment